top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • חגית אילון

אז מה עושים כשמפסיקים לאהוב את הלקוחות שלנו?


בואו נגיד את זה בקול (אה.. בכתב), קודם כל אתם בבעיה. זה לא סוף העולם אבל צריך לעשות כמה צעדים כדי לתת את הדעת על זה. אז כדאי שניה לעצור.

מי שעובד עם לקוחות באופן ישיר ועם הזמן מרגיש שהוא נשחק באופן כזה שכבר בא לו לטרוק להם את הדלת בפנים, כדאי לו שיעצור לחשוב רגע. דבר שני, אם תבחרו בסופו של דבר להמשיך עם אותו עסק, אז יש פתרונות גם לעניין הזה של לרצות לחנוק את הלקוחות. נתחיל מהדבר הראשון והחשוב, אם נמאס לכם מהלקוחות אבל גם מהעסק אז הגיע הזמן לקחת זמן חשיבה.

קחו כמה ימים, עדיף בחופשה או חג (כדי שהייצור בעסק לא ייפגע) ותחשבו. אם מיציתם את שניהם אולי כדאי להמשיך הלאה. ולהמשיך הלאה במצב כזה הוא פיתרון טוב יותר על פני לגרום לזה שהעסק (וככה גם אתם) תגיעו לתחתית.

חישבו עם עצמכם, האם יש לכם את התשוקה עדיין? האם זה מה שאתם רוצים לעשות עכשיו כל יום? ושוב אם התשובה היא לא, אז צאו לדרך ובחרו מה אתם רוצים לעשות.

יש כאלו שטוענים שהעולם הוא קטלוג ואנחנו רק צריכים לבחור ממנו ( וכמובן גם להקים הכל במו ידינו אבל היי, לפחות אפשר לבחור תמונה בקטלוג הזה :))

אם התשובה היא שאתם מאוד אוהבים את מה שאתם עושים אבל את הלקוחות פחות אז יש כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם:

  1. האם התימחור שלכם באמת הולם את העבודה שלכם? סיכוי גדול שהתשובה היא לא ולכן אתם מרגישים ש"אתם עושים ללקוחות טובה" והם בתמורה שותים לכם את האויר. הנה פוסט שיעזור לכם עם העניין הזה.

  2. האם אתם עובדים 15/7? אם התשובה היא כן, ואתם שחוקים מזה, אז תעצרו רגע ותתעדפו ואולי יש גם צורך בחופשה, יש מצב שתגלו שלא הייתה לכם כזאת אחת בלי עבודה הרבה זמן. אם גם העלתם מחירים אחרי שקראתם את סעיף 1 אז עכשיו בהחלט אתם יכולים לעבוד פחות. עם הזמן פתאום תרגישו שיש לכם את זה שוב בעניין של הלקוחות.

  3. יצאו (מלשון לייצא) את העבודות שאתם לא אוהבים למישהו אחר. אני לגמרי לא בעניין של מע"מ ולכן אני לוקחת שירות חיצוני שעושה לי את זה. די ברור לי שאם הייתי עושה את זה הייתי מתחרפנת ופחות סבלנית בסופו של דבר ללקוחות שלי.

  4. לבחון האם זה הזמן לקחת עזרה באאוטסורסינג. אפשר להוציא החוצה חלק מהדברים לעצמאיים אחרים ולהשאר עם המוצר עצמו. מעצבת תכשיטים לא חייבת ממשק צמוד כל הזמן עם הלקוחות ויכולה לקחת פרילנס שתעבוד מולם בצמוד ותפעל כשירות לקוחות.

אז ממש כמה נקודות קטנות, שלגמרי יעשו לכם את ההבדל,

קיץ קריר ומלא סבלנות ללקוחות,

חגית

68 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page