top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • hagiteylon

הקורונה והיום שאחרי: פוסט אורח בבלוג


היום אני מארחת את הילה בסה.

את הילה אני מכירה מקבוצת העצמאיים הסודית שלנו, שוטף+120, בפייסבוק (מוזמנים- תעדכנו אותי אם תרצו להצטרף!)

הצעתי להילה לבוא להתארח אחרי שבתחילת הקורונה היו לנו דיונים רבים בקבוצה על היכולת להשתנות בעת משבר והיא לגמרי אחת מאלה שעשו התאמה למצב בהצלחה גדולה.

נ.ב- תמונת המסיכות בפתיחה היא כמובן חלק מהקולקציה שלה.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

חודש מרץ היה אמור להיות אחד החודשים היותר אינטנסיביים של העסק שלי ואז- הגיעה הקורונה!

בשגרה אני מעבירה סדנאות תפירה לילדים ונוער.

כשבאלגן הקורונה התחיל, הסדנאות שלי התבטלו אחת אחרי השנייה והשאירו אותי עם יד על המצח ופרצוף של "מה לעזאזל אמור לקרות עכשיו?"

אחרי כמה ימים של שוק, תסכול ותחושת חוסר אונים מטורפת הבנתי שככל שאני אכחיש או אחכה יותר ככה ייקח לי יותר זמן להתאושש מהמצב ואני חייבת להתחיל לפעול. לא להיאחז בכוח במה שנשאר כרגע (כי אוטוטו גם זה יתבטל) ולנסות למצוא חלופות.

ידעתי שזה הזמן לשחרר מהמגירה את הרעיונות שהיו לי לעסק ולא יצא לי להשקיע בהם (ענפים חדשים עם קהל רחב יותר), אז ניסיתי את זה, וגם זה לא עבד.

השינוי המשמעותי קרה ברגע שהתקבלה הוראה רשמית להסתובב עם מסכות. באותו רגע התחלתי לתפור: הדבר הראשון היה לחפש גזרות של מסכות באינטרנט ולעשות ניסיונות. תפרתי לתוך הלילה כמה דוגמאות שוות ועל הבוקר כבר העלתי פוסט עם מסכה, פרטים ועלויות.

זה היה שלב שבו הדבר היחיד שרציתי לעשות זה להגיד תודה על זה שיש לי עבודה, למכור מספיק כדי לשרוד את החודש ולא לשבור את הראש יותר מידי. ואז זה המשיך עוד ועוד ועוד.

ראיתי שיש לי מלא עוקבים חדשים, המון פניות ואז הבנתי את הדבר הכי חשוב – אין שום סיכוי בעולם שאני נותנת לכל העוקבים החדשים האלה ללכת לפח כשהתקופה הזו תיגמר!

השאלה ששאלתי את עצמי הייתה:

איך אני משתמשת בתקופה הזו ומכינה את עצמי (ואת העסק שלי) ליום שאחרי?

אני לא חובבת ריאליטי אבל מודה שהרגשתי כמו בתכנית של מאסטר שף לעסקים.

הייתי צריכה לפקוח את העיניים ולראות מה חומרי הגלם שיש לי? מה יש לי להציע? הכוונה היא גם ברמה החומרית (כל דבר הכי קטן שקשור ביצירה / בסדנאות ויש לי בבית!) וגם ברמה האישית (הזדמנות מושלמת לעוף על עצמי ולפרגן לעצמי על הכישורים שלי, היצירתיות שלי, הסבלנות שלי, האופי המהמם שלי, הצניעות המטורפת וכו').


עכשיו רק נשאר לחשוב איך אני לוקחת את כל הדברים האלה והופכת אותם למנה מנצחת (או שיווק מנצח/חווית לקוח מושלמת):

1. הכי בסיסי והכי קל- מכתב תודה על הקנייה עם הסברים עם המסכות, הסברים על הפעילות שלי בשגרה והזמנה לשמור על קשר גם בהמשך וכמו שניתן לראות בתמונה.( אחלה דוגמא לחוויית לקוח. הילה ממנפת את המכירה כדי להגיד תודה וליצור קשר אישי עם הלקוח (חגית).



2. מיקוד בקהל יעד- מסכות לילדים. בהתחלה נמנעתי מתפירה לילדים כי כמו שאמרתי- יש עבודה ולא צריך להעמיס, אבל זו טעות- מסכות ילדים הן בדיוק מה שעוזר לי להתמקד בקהל הרלוונטי גם ביום שאחרי! ילדים הם קהל היעד שלי גם בימים נטולי קורונה, אז הבנתי שיש לי הזדמנות להעמקת הקשר עם קהל היעד והגדלתו.

3. אחד האוצרות שיש לי בבית- הסברי תפירה לילדים (ממותגים כמובן). בשגרה הם נכנסים לתוך ערכות תפירה אבל בתקופה הזו- הם הוכנסו לכל חבילה שהכילה בתוכה מסכה לילדים! ככה בעצם נתתי להם טעימה קטנה ממה שאני עושה בשגרה (ועל הדרך כתבתי ללקוחות שצירפתי להם הפתעה לילדים כדי שיהיה להם קל יותר להעביר את הזמן בבית) יתרון נוסף היה שהשתמשתי בחומרי פרסום שכבר ייצרתי ולא הייתי צריכה להפיק חדשים.


אז נכון שבתקופה הזו עדין לא נסגרות סדנאות חדשות כי יש מלא כללים ושינויים כל הזמן, אבל ברגע שאנשים יודעים מי נמצאת מאחורי המסכות השיח נראה אחרת.

ההכנסה הזו אמנם זמנית אבל הייתה גדולה יותר מההכנסה הממוצעת שלי וגם הצליחה להיות משמעותית להמשך מבחינת חשיפת העסק- אנשים התחילו להגיד לי שהם רוצים לרשום את הילדים לקייטנה שלי בקיץ, ביררו פרטים לגבי סדנאות יום הולדת וגם לגבי סדנאות עם גופים גדולים יותר (שזה בדיוק מה שאני עושה בשגרה).


אז מה למדתי?

  1. לא לפעול מתוך לחץ: עדיף לחכות עוד קצת ולצאת עם מוצר טוב יותר לשוק (אחרי הכל השם שלכם שם, אז שיהיה איכותי). לנקות את הראש, למצוא את הפינה שנותנת שלווה ומאפשרת לכם לחשוב ולעשות סדר בדברים.

  2. הקשבה לאחרים זה אחלה אבל לסמוך על עצמי זה חשוב לא פחות- בתוך הלחץ של "לעשות כל דבר, העיקר שישלמו לי עליו" כולם מתחילים להציע הצעות התייעלות או הזמנות המוניות וזה לא תמיד רלוונטי אליי. (למשל, אני אעדיף למכור 100 מסכות ל- 20 לקוחות שונים שמדברים איתי ואולי בתוכם אמצא לקוחות עתידיים ולא למכור הכל ללקוח אחד שיעביר הלאה).

  3. היסודות של הקמת העסק חשובים בכל שלב- איך אני מציגה את העיסוק שלי בצורה תמציתית, איך אני מושכת תשומת לב, מה מייחד את המוצר שלי כרגע?

  4. לצאת מהקיבעונות ולהפעיל את היצירתיות- ניסיתי למכור 4 מוצרים שונים לפני שהתחלתי למכור את המסכות. כל אחד שונה לחלוטין מקודמו. בסופו של דבר הגיעו המסכות והעסק שלי הפך למשהו אחר בתקופה הזו אבל מצאתי את הדרך להגיע לקהל חדש שאני רלוונטית עבורו גם בשגרה.

בסך הכל כשאני מסתכלת על התקופה המטורפת הזו אני חושבת שצלחתי אותה בגבורה (ועדין). היא לימדה אותי המון והביאה את היצירתיות שלי למקומות חדשים שלא דמיינתי.

מוזמנים לבקר אותי:

קישור לאתר שלי- https://www.basboosatik.co.il/

קישור לעמוד העסקי- https://www.facebook.com/basboosa.tik/

הילה

59 צפיות0 תגובות
bottom of page