top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • קטרינה מוניץ

און ליין ואוף ליין: שיווק מנצח לעסק


אז אחרי שהבית שלי (AKA האתר) נהיה יותר מסודר, אני מרגישה נוח להזמין חברים :).

האורחת הראשונה שלי, היא קטרינה (הידועה בכינויה קטה) מוניץ, יועצת שיווקית ומעצבת גרפית שמתמחה גם בעיצובים מהממים, אבל... מה שהיא עושה עם SEO, כזה עוד לא ראיתם. קוסמת!

קטה תדבר על ההבדלים בפרסום און ליין ואוף ליין, כן כן האוף ליין עדיין רלוונטי, כמו שגם אנחנו עדיין די רלוונטיים ורוב הזמן אנחנו באוף ליין. אז יאללה מתחילים:

בעידן הדיגיטלי הרבה מהאנרגיה שאנחנו משקיעים היא בפרסום ושיווק העסק שלנו. אבל לא לכל עסק מתאימות אותן פלטפורמות שיווק. יתרה מכך, נוכחות דיגיטלית היא מאוד חשובה אבל לעסקים מקומיים למשל (ולא רק) חשובה גם נוכחות פרסומית באוף ליין.

שיווק באופליין:

הוא למעשה שיווק המתקיים מחוץ לרשת הדיגיטלית, או ב''עולם האמיתי'' אם תרצו.

שיווק זה יכול להיות באמצעות שליחת מכתבים או עלונים לתיבות דואר, מודעות בעיתונים, שילוט חוצות, העברת כרטיסי ביקור וכו'. אבל גם יצירת קשרים, השתתפות בכנסים, לספר על העסק שלכם או על הסיפור האישי שלכם בכל מקום חברתי (שמתאים לכך), להשאיר פרטים ועוד.

היתרונות של שיווק באופליין:

  • הוא נגיש לאנשים שלא נמצאים ברשתות החברתיות בכלל או ברשתות בהם אנחנו לא נמצאים. למשל, בני הדור השלישי או בני הנוער. תלוי כמובן אם אחד מהקהלים האלה רלוונטי לעסק שלנו.

  • לספר על העסק שלנו ואת הסיפור האישי שלנו בכנסים, מפגשים מקצועיים או מפגשים חברתיים מאפשר לנו לדברר את העסק בגוף ראשון ובגובה העיניים מה שמאפשר לאחרים להתחבר אלינו ולעשייה שלנו יותר, הם יזכרו את הפנים והאישיות שלנו וככל הנראה הזיכרון הזה יהיה יותר דומיננטי מהצפה הטכנולוגית שכולנו חווים לפעמים במדיה הדיגיטלית.

  • בתקופה בה אנשים רוצים להרגיש יותר חיבור לאזור המגורים שלהם, בתקופה שבה ללקוחות שלנו נמאס לנסוע רחוק, הנגשת השירות שלנו והפרסום שלו בסביבה הגאוגרפית שלנו יכולה לתרום רבות ליצירת קהל לקוחות נאמן מבוסס מקום. במיוחד אם יש לעסק מיקום פיזי- שימו שלט מעניין וייחודי והודיעו לסביבה שלכם שאתם כאן כדי להישאר.

טיפ חם: השתתפות בכנסים, הרצאות ומפגשים שיכולים לפתח אתכם מקצועית ולהכיר לכם אנשים נוספים שיכולים להיות קולגות או לקוחות פוטנציאליים. הקפידו להיות עם כרטיס הביקור שלכם באופן קבוע בתיק/ארנק. אלו יכולים לקדם אתכם באופליין ולתת ערך מוסף לסיפור האישי של העסק שלכם.

המלצה נוספת שלי היא לחשוב כיצד אפשר לשדרג את הכרטיס ביקור שלכם כך שאנשים ירצו לשמור או לתלות על המקרר אפילו. תחשבו איזה אלמנט עיצובי או אלמנט תוכני תוכלו להכניס שם שיכול לתת ערך מוסף למי שמחזיק את הכרטיס הזה. זה יכול להיות עיצוב או צורה ייחודיים (תיזהרו לא ליצור צורות לא סטנדרטיות ומעצבנות במיוחד) או לשלב תוכן משמעותי כמו טיפים או ציטוט מעניין שיתנוססו על גבי הכרטיס ביקור שלכם.

שיווק באונליין

שיווק באונליין הוא מיומנות ועולם בפני עצמה, אבל הבסיס לכך צריך להיות בהבנה של מי אני, מה הערך שהעסק שלי נותן ללקוחות שלי, מי הקהל יעד שלי ואיפה הוא נמצא.

להרבה עסקים קטנים קל באופן אוטומטי לפרסם בפייסבוק בלי להבין האם הפלטפורמה הזאת רלוונטית לקהל היעד שלי. אם למשל קהל היעד שלכם הוא נשים בהריון, נשים חופשת לידה או עצמאים- הפייסבוק הוא בהחלט המקום בשבילכם. אבל אם העסק שלכם פונה לנשים או גברים שהם מנכ''לים של חברה או נמצאים בדרגה מקצועית מאוד ספציפית- כנראה שפחות נמצא אותם בפייסבוק, אלא יותר בלינקדאין. לכן חשוב מאוד בשיווק דיגיטלי, על מנת לייעל את המאמצים (ואולי אפילו התקציבים) שלנו בפרסום, להבין איפה נמצא הקהל יעד שלנו, אילו תכנים הוא מעוניין לצרוך מה הפלטפורמה המתאימה - ולפרסם שם.

מספר טיפים חשובים לשיווק דיגיטלי (בכל פלטפורמה שתבחרו):

  • אל תשימו את כל הביצים במקום אחד- חשוב לבחור 2-3 פלטפורמות לפרסם בהם את העסק שלנו. החוקים ואופן ההתנהלות בפלטפורמות האלה משתנים מפעם לפעם בהתאם לבעלי האינטרס שעומדים מאחוריהם, גם עלויות הפרסום לפעמים משתנות והקהל שלנו נודד לפעמים בין פלטפורמות. לכן אני ממליצה לבחור את המקומות הכי מתאימים לקהל יעד שלנו ולשווק את עצמינו שם.

  • לא משנה אם מדובר באתר, פייסבוק, לינקדאין או אינסטגרם, פלטפורמות דיגיטליות דורשות השקעה והתמדה. בדיגיטל מאוד חשוב לטפח את הקשר ולהישאר בתודעה של העוקבים שלנו על מנת ליצור היקשרות והתעניינות ולהתבלט בהצפה הטכנולוגית הקיימת. לא משנה באיזה ערוצים תבחרו לשווק, אנא עדכנו את התכנים והישארו פעילים. אפילו אם בוחרים להעלות קידום ממומן הוא לא יכול להישאר כמו שהוא וחייב להתעדכן בהתאם לנתונים וההשפעות שלו.

  • תלמדו ותתעדכנו- האינטרנט הוא דינמי מאוד והכל משתנה כל הזמן. טרנדים, מגמות, ''עשה ואל תעשה'' בכל פלטפורמה- הישארו מעודכנים ותפעלו בהתאם לחוקי הפלטפורמה תוך מציאת הדרך לבדל את הפעילות והעסק שלכם.

לסיכום,

נוכחות דיגיטלית היא מאוד חשובה אבל היא צריכה לבוא במקביל לנוכחות אופליין על מנת להעניק לעסק שלנו מעטפת שיווקית מלאה שתאפשר לנו להגיע לקהל היעד שלנו במספר אופנים אפקטיביים שמותאמים לו.

קטרינה מוניץ

www.featherlight-design.com | 054-2161864 | kata.monitz@gmail.com

54 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page