top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • hagiteylon

אז איך מתמחרים?

בעלי עסקים רבים נאבקים בשאלת התמחור של השירות שלהם. מצד אחד קשה לתמחר, לדעת בדיוק מה השווי שלך השירות, ומהצד השני - גם כשכבר יודעים מה הערך לרבים קשה לבקש אותו מהלקוחות.

היום נדבר על הצד הראשון, אז איך באמת מתמחרים?

פוסט קצר עם כמה טיפים לווריד שיעזרו לכם לדעת מה המחיר של השירות שלכם.

אני מתייחסת כאן רק למוצרים שהם שירותים ולא למוצרים פיזיים למרות שגם כאן אפשר לקחת את הטיפים לתמחור של מוצרים פיזיים. אלו סעיפים בסיסים ששווה להתחיל איתם.

אם אתם מוצאים את עצמכם מתקשים לקבוע את המחיר על פי אלו או מרגישים שאין לכם יכולת לבקש את המחיר אליו הגעתם לאחר החישוב של כל המשתנים, אז אל תחששו.

קחו ייעוץ. זה נושא שבדרך כלל ניתן לפתור ב2-3 פגישות. הרבה פעמים בעלי עסקים גוררים את הנושא הזה מלא זמן. ואז הם גם נורא מתוסכלים שהם לא מקבלים תמורה כמו שהם מרגישים שמגיע להם (אבל מפחדים לבקש) וגם, כשעושים את המהלך בדיעבד, להעלות מחירים ללקוחות מ1 ל100 זה הרבה יותר קשה מאשר להתחיל בסכום שאתם חושבים שהוא ראוי עבורכם. וזה רק קצה הקרחון של הבעיות הנובעות מזה שבעלי עסקים, ובעיקר בעלות עסקים מתמחרות את השירות שלם בחסר.


אז 3 טיפים לתימחור השירות שלכם:

  1. בנצ'מרק: מה המחיר המוצר שלכם בשוק? בנצ'מרק (=סקר שוק). אבל של שני המגדרים, נשים וגברים. למה? כי נשים נוטות לתמחר את השירות שלהם נמוך יותר ולכן יש צורך לעשות את סקר השוק על שירות כמו שלכם - גם של נותני שירות גברים וגם של נותני שירות נשים.

  2. חישוב עבודה לכמות זמן מדודה וקבועה. לא תמיד השירות מתאים לכמות קבועה של זמן. אבל ההמלצה שלי לבעלי עסקים היא תמיד כן לנסות ולכמת אותו. בשיטה הזו תוכלו לתמחר פרויקטים ושירותים ביתר קלות. לא מתאים בול? נסו להעריך ואז בצעו מעקב. אחרי שתעשו את כמה פעמים כבר יהיה לכם מחיר קבוע לכמות זמן שמתורגמת לשירות ומוצריו (גם זה נכון רק לעסק שמוכר שירותים ולא מוצרים). שימו לב שאתם מחשיבים גם את שכר העבודה שלכם . בפרויקטים שדורשים עבודה עם נותני שירות אחרים או שיש בהם הוצאות נוספות אתם צריכים לעשות את השיקלול כמובן גם של אלו (למשל: בנק תמונות, תוכנות מסויימות וכיו"ב).

  3. 3. תרגול ואימון: אחרי שקבעתם את המחיר שלכם. עכשיו תתחילו להגיד אותו. גם אם אתם חושבים שאף אחד לא ישלם, גם אם הוא נראה לכם הכי יקר בעולם. כן תגידו אותו. אתם תראו, ולא תאמינו זה קורה. אנשים אכן משלמים עבור השירות שלכם. את הסכום שאתם בדיוק נוקבים בו.

רוצים להתייעץ? צריכים עזרה? דברו איתי.

חגית


324 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page