top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • hagiteylon

למה נשים מרוויחות פחות מגברים?

עודכן: 14 באוג׳ 2023

השבוע נפגשתי עם לקוחה שלי לפגישה השוטפת שלנו. היא מנהלת אופרציה גדולה מאוד בארגון.

היא סיפרה לי שבטעות היא ראתה תלוש שכר של קולגה שלה (דווקא אישה) שמרוויחה פי 1.5 יותר ממנה. זה פער מטורף בפני עצמו ויכול להיות שיש כאן גם אנומליה ארגונית או בעיות אחרות אבל זה לפוסט אחר.

שאלתי את המנהלת אם היא חושבת שמגיעה לה משכורת גדולה יותר ממה שהיא מקבלת. היא מיד ענתה לי "כן"! אז עניתי: "תבקשי להיפגש עם המנהל שלך" . היא ענתה לי מיד "לא". למה?

אמרתי לה שאם ספק חיצוני של הארגון היה מציעה לה סכום שהיא הייתה חושבת שהוא גבוה בשביל בארגון, היא לא הייתה מנהלת משא ומתן? גם כאן היא ענתה לי ישר- כן. אז למה את לא עושה אותו דבר בשביל עצמך? כי אני אני לא מסוגלת להביא את עצמי לשם.

למה?

הנתונים מראים שנשים מרוויחות בממוצע 30% פחות מגברים. נתון עגום לפאתי שנת 2021. אז נכון יש כאן גם פערים סוציולוגיים מבניים וגם אפליה, שאני לא חושבת שזה עניין פשוט, ועדיין- אני עובדת מלא עם נשים, ואצל 99% מהם קיימת בעיית תמחור.

בין אם עצמאיות או שכירות. ואנחנו חייבות לשנות את זה. ואין מה לעשות, חייבת להשתמש במשפט הקלישאה - "השינוי מתחיל בנו". נחזור לשיחה עם המנהלת. אמרתי לה, שאם היא רוצה להתקדם בארגון או אפילו לעבור אפילו לארגון אחר בהמשך, היא צריכה לקבוע לעצמה רף שכר שהיא מרוצה ממנו. אחרת לעד היא תישאר באותה רמת שכר, במיוחד בארגון שאין בו קפיצות שכר ממוסדות מזמן לזמן. הכל חוזים אישיים.

אז עכשיו מה אני מציעה כדי לשנות את זה: 1. כשאתן קובעות רף מחיר תשוו את השכר שלכם לגברים, גם אם לא נוח לכן ואתן מתגרדות. תתאמנו על להגיד את המחיר בקול ואל תהססו. אתן עובדות מקצועיות? מגיעה לכן את אותה התמורה. 2. אם אתן מתחילות מרף שכר נמוך מדי, אתן מייצרות פער כבר מההתחלה. אז תוודאו שאתן נוקבות במחיר שהולם את הכישורים, ההשכלה והותק ולא את המגדר שלכן בסטטיסטיקות. 3. היו מוכנות לעשות משא ומתן - במיוחד אם אם אתן שכירות. ולכן אם אתן רוצות X תציעו X++ כדי שיהיה לכן בסיס לעשות את המשא ומתן. 4. תתאמנו. תעשו סימולציות על השיחות הללו עם הקרובים אליכן. תגיעו מוכנות לכל תרחיש שיחת הכנה דרך טובה לעשות את אז. 5. היו מוכנות לקבל גם לא. וחשבו לפני מה אתן עושות אם אומרים לכן את זה. לעצמאיות שבינינו אני מציעה - לשאול מה התקציב של הלקוח ולראות אם אתן יכולות להציע לו מוצר שונה בתמחור זהה. אם מתווכחים אתכן על שעת עבודה. תוותרו. 6. תאמינו שיש לכן יכולות לעשות שינוי, שיש לכן יכולות להגדיל את ההכנסה שלכן, תנשמו עמוק ותגידו לעצמכן את זה.

חגית

117 צפיות
bottom of page