top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • חגית אילון

מה בין דיאטה לשינוי ארגוני?


אז.. אחרי החגים. זמן טוב לדיאטה שהיא, הכי שינוי ארגוני.

כבר שנים שאני מרגישה בדיאטה תמידית. תמיד נאבקת. הכי לא מצליחה להיכנס לעניין השינוי הזה. אז הפעם החלטתי ללכת על זה ודי! תובנות לפניכם.

תודה לאורלי ארד הסופר מקצועית, על הליווי בשינוי אורח החיים והרעיון לכתיבת הפוסט.

אז מה בין דיאטה לשינוי ארגוני? יאללה מתחילים:

1.שינוי ממעלה שניה לעומת שינוי ממעלה ראשונה: שינוי ממעלה ראשונה הוא שינוי על פני השטח. משהו שהוא שטחי. שינוי הטמפרטורה של המזגן, נגיד. שינוי ממעלה שנייה הוא שינוי מהותי, ערכי מהשורש. החלפת המזגן ממזגן אחד ויחיד למזגן מיני מרכזי. רוצים ששינוי יקרה ויעבוד לאורך זמן? צריך לשנות את הערכים, את התרבות הארגונית ואת החשיבה. ופה, זה אחד לאחד בין הדיאטה לשינוי הארגוני: שניהם על מנת שיעבדו לאורך זמן, צריכים להיות ממעלה שניה.

2. שניהם דורשים תוכנית חשיבה וביצוע: החלטתם לעשות שינוי בארגון או בעסק? יישמו את זה מהיום הראשון. צרו תנאים מתאימים לתוכנית ואז כתבו אחת כזו. כל יום הוא יום חדש והתנאים משתנים, אבל תוכנית, גם בדיאטה וגם בשינוי עוזרת לנו לראות את גבולות הגזרה. וכמובן, מה המטרה שלנו בסוף? מה ייחשב כהצלחה של התהליך?

3. שניהם זקוקים להכנת השטח מראש: החלטתם על שינוי/דיאטה? ידעו את כל בני הבית שלשם אתם הולכים, הערכו מראש לעניין - וכך גם בשינוי. שתפו את העובדים, שקפו להם את המציאות ואת המציאות העתידית, למה עושים את השינוי? מה יהיה טוב יותר אחריו? וערכו תיאום ציפיות מתאים.

4. טעיתם? לא נורא! חיזרו ישר למסלול: אם החלטתם על קו מסוים אבל אז עשיתם פעולה שלא תואמת את אותו הקו, לא נורא. שקפו לעצמכם ולעובדים את הטעות, למה זה קרה ומה צריך לעשות כדי שזה לא יחזור על עצמו. הזכירו לעצמכם את מטרת השינוי וחיזרו שוב לתוכנית העבודה.

5. תגמלו! השינוי מצליח? בארגון ערכו תגמול שוטף לעובדים. פדבקו אותם על הפעילויות שהם עושים על מנת לקדם את השינוי. ובדיאטה? חישבו כיצד לחזק את עצמכם ואל תוותרו על השלב החשוב הזה.

6. אבני דרך. עצרו מדי פעם לחשוב. זה עובד? זה פחות עובד? עצרו לחשיבה בצמתים שייקבעו מראש.

7. תעדו את השינוי. תעדו את השינוי. כיף לראות את הדרך שעשינו ומה השתנה מאז. מיותר לציין שבדיאטה זה בכלל נחוץ :).

והכי חשוב, לבוא ממקום של עוצמה, של אופטימיות, שינוי הוא דבר טוב. קיפאון פחות.

חגית

97 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page