top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • חגית אילון

איך החופש הגדול קשור להנעת עובדים?


אח, החופש הגדול. מסוג הדברים שאנחנו תמיד יודעים שהם יגיעו ועדייו מנסים להימנע מהם :).

אז מה הקשר בין החופש להנעת עובדים? ביליתי את השבועיים האחרונים של אוגוסט עם הילדים שלי, ומצאתי את הנוסחה כדי שגם אני אהיה קצת בחופש ולא אסבול מהעניין. יש כאן הקבלה גדולה לעולם של עובדים וכמה כללים שאם שומרים עליהם כולם יוצאים יותר מרוצים.

כן. חופש ועדין מרוצים.

1. לעשות תוכנית. אכן, די ברור אבל חשוב לעשות תוכנית יחד עם המשתתפים עליהם חלה התוכנית. מה שאומר שגם בתוכניות עבודה או תוכניות לחופשה אפשר לערב את העובדים ולשלב אותם בצורה של צוותים משותפים, שולחנות עגולים וכיו"ב. המנהל (וגם ההורה) ייקבע את הגבולות והתקציב אבל את שאר הדברים ניתן להשאיר לתכנון של המתשתתפים. פעם ב אפשר לשמור יום שהוא יום של "הפתעה" שלא משתפים בו והמנהל מתכנן וקובע מה יהיה ומה עושים באותו היום.

2. גיוון. זה שם המשחק. קצת מזה וקצת מזה, להיות יצירתיים מקוריים. לא לעשות כל הזמן את אותו הדבר ומצד שני לא צריך להמציא את הגלגל כל הזמן. גם להיות יום כן יום לא בבית עושה את העבודה וגם לראות סרט במקום העבודה עם פופקורן בהכנה עצמית מגבש ומאוורר את העובדים.

3. לראות מה אחרים עושים ולעשות גם :). לא צריך להמציא את הגלגל. אפשר לקחת רעיונות לפעילויות מבלוגים ומהרשתות החברתיות. גם בקבוצות קהילתיות וגם בקבוצות מקצועיות יש רעיונות למלא פעילויות לעובדים ולנופשים הקטנים יותר. רק צריך לדעת איפה לחפש ואשמח לכוון אתכם לקבוצות רלוונטיות כאלו.

4. גבולות. אחרי הכל צריך לשמור עליהם וזה גם עוזר לכולם להבין עד לאן אפשר ללכת. ללכת לישון (לא ב12 בלילה) בזמן, או לאכול ליד השולחן. ובהקבלה לעולם של העובדים, להישאר במסגרת התקציב שהארגון לא יפשוט את הרגל או לוודא שהפעילות היא אכן חלק מעולם העבודה וכל העובדים מגיעים אליה (מתחבר לסעיף 1 - מי שמתכנן את התוכנית ככל הנראה לא יבריז ממנה...)

כמה טיפים פשוטים, בטוחה שלא המצאתי את הגלגל, אבל תמיד טוב לחזור ולרענן את התוכנית שלכם לחופש ולעובדים :)

שתהיה שנה טובה, גם לקטנים וגם לגדולים,

חגית

56 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page