top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • חגית אילון

איך אפשר ליצור מרחב למידה פעיל בלי להשקיע שקל?


אני כותבת את הפוסט הזה אחרי שלפני שבוע הייתי בפגישה של פורום למידה ארגונית בפייסבוק. מפעם לפעם רינתיה ברוכים-לוין שהיא מנהלת הקבוצה וערן גל שמצטרף אליה להובלת הפגישות, מקיימים מפגשי אוף ליין בנושאי למידה ארגונית שונים ואני חושבת שממש כדאי לבוא לשם כי:

1. זה בחינם.

2. זה אחלה מינגלינג בסביבה מפרגנת.

3. תמיד יוצאים משם עם תובנות.

4. אז אם אתם מפתחי תוכן/למידה/ארגוני ממש כדאי לכם להיות חלק מהקהילה הזו ("למידה ארגונית" בפייסבוק) ולהגיע לאירועים שלהם.

ועכשיו, לעניין. הפגישה עסקה במרחבי למידה ובין השאר דיברנו על שידרוגי מרחבי למידה קיימים. אם אתם יועצים או חלק מארגון הנה כמה רעיונות לשידרוג מרחב הלמידה (רעיונות נוספים שעלו במפגש תוכלו למצוא כאן בפדלאט שרינתיה ערכה):

1. קודם כל, כדאי לעשות הערכה של המרחב שיש לנו. מה הגודל, מצב הקירות והרצפה.

2. לאחר מכן, אפשר להשתמש בכל מה שיש כבר במרחב:

א. קירות: אפשר לצבוע אותם בצבע גיר ומגנט ולכתוב עליהם, אפשר לתלות עליהם אביזרים שונים שישמשו אותנו בהדרכה, כמו גלילי עיתון עליהם ניתן לרשום. אפשר להקרין עליהם משחקים אנטראקטיביים.

ב. רצפה: אפשר לייצר משחקי ענק על הרצפה.

ג. שולחנות, כסאות: שימוש ורסטילי בהם. תחשבו איך אתם רוצים שהלומדים יישבו ואז שנו את הכיתה בהתאם. אפשר לייצר קבוצות, אפשר לייצר זוגות ולשנות את החלל בהתאם לדרישת הלמידה שלנו.

3. שימוש בציוד משרדי: כל ציוד שיש לנו על שולחן העבודה וגם הציוד שנמצא במטבחון הארגוני. אפשר לעשות, למשל, שימוש במכסים של הטסטרס צויס כמשחק קליעה למטרה, אם מדביקים אותם לקיר. שלא לדבר על הסכום מהפלסטיק שיכול לעבוד טוב ב"אתגר מרשמלו משודרג".

4. נייד: טוב זה כבר חלק מהרבה הדרכות אבל מעבר לאפליקציות של ענן מילים או שאלות, אפשר גם לתת הנחיות לצילום סרטונים והעלאה מהנייד או שכל משתתף במקום לצייר משהו שהוא חושב עליו, מצלם משהו שאליו הוא מתחבר (תלוי בנושא, אבל קחו את זה כרעיון).

5. כל מיני דברים שאנחנו לא צריכים בבית: אותם אפשר לשים במקום קבוע בכיתה וכל פעם לפני שאנחנו ניגשים לפתח הדרכה לראות מה יש לנו שם. הדברים האלו גם ייתו לנו רעיונות וגם נוכל לעשות בהם שימוש בפועל בהדרכה.

כאמור עוד רעיונות בקובץ הפאדלט ובטוחה שגם לכם יהיה מה להוסיף...

אז גם חסכוני כלכלית וגם ירוק.

הרווחנו פעמיים. הולכת לצייר על הקירות :)

חגית

212 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page