top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • hagiteylon

השיטה הכי טובה למצוא עבודה

שנים שאני מלווה לקוחות בתהליכי חיפוש עבודה ומיקוד קריירה.

מה השיטה שתמיד עובדת? אין כמובן כזו.

אבל בהחלט יש שיטה שאחוזי ההצלחה בה גבוהים - השימוש ברשת החברתית.

מה שיביא לכם עבודה בסופו של דבר הוא לא בהכרח הרשת החברתית המידית - חבר קרוב, אחים- אלא דווקא אלו שמחוברים אליהם ברשת החברתית. צריך כמובן לדעת איך להניע אנשים כדי שיפעילו אותה, ולדעת איך להגיע לרשתות האלו. אבל זה מה שעובד. הרשת החברתית הקרובה מתפקדת בעצם כסוכני השיווק שלנו. נקודה זו רלוונטית גם לעצמאיים וגם לשכירים.

אבל לפני הכל קצת הקדמה.

כשאני אומרת " רשת חברתית" אני דווקא רוצה לדבר על זו הלא וירטואלית. זו שאנחנו מכירים ברמת העולם האמיתי. ומי אלו? חברים, חברים מהצבא אוניברסיטה, בני משפחה, חברים של בני משפחה, חברים של ההורים , אנשים שעבדו איתנו בעבר. הם תמיד יירצו לעזור, זאת דרך מעולה להגיע למשרות שלא מפורסמות ובעצם להעסיק מלא אנשים שפותחים בשבילנו את האוזניים לחיפוש העבודה. בתמונה למטה תוכלו לראות את ההבדל בין הרשת החברתית הקרובה (מעגל שני) ואת הרחוקה (מעגל שלישי).

כאמור שתיהם משחקות תפקיד, אבל לעיתים קרובות ההצעות בעלות הערך יגיעו דווקא מזו הרחוקה יותר שהופעלה ע"י הקרובה.




אז איך זה עובד? הנה כלי סופר פשוט שפיתחתי. מוזמנים להשתמש בו:


  1. פותחים קובץ אקסל -וממלאים שם+משפחה, נייד, מייל, מה אותו אדם עושה ואיך הוא יכול לעזור לי?

  2. שואלים גם את האנשים הקרובים אלינו (מעגל שני) " מי אתם חושבים שאתם מכירים ויכול לעזור לי?" . מוספים גם אותם.

  3. צובעים את השמות לפי - מי אני חושבת שהכי יכול לעזור, באמצע וקצת פחות. צריכים להיות לכם 3 צבעים. מתחילים טלפונים אבל דואגים שכל סבב שיחות יכיל את 3 הצבעים. כי לפעמים הלידים הכי טובים באים דווקא מאלו שנראים לנו שיעזרו פחות ( מעגל שלישי).

  4. התמדה. אם דיברתם עם מישהו והוא ביקש שתזכירו לו, או אמר שתתקשרו שוב עוד שבוע או שתהיו איתו בקשר בהמשך - האחריות היא לגמרי עליכם לחזור אליו. אתם מחפשים את העבודה לא הוא.

אז נכון שזו תקופה לא קלה לחיפוש עבודה, הקורונה נתנה מכה חזרה לכל שוק העבודה. אבל עדיין יש שוק. ויש עבודות ואולי דווקא עכשיו זה זמן טוב למצוא סוף סוף את העבודה שתמיד רציתם לעשות

מוזמנים לפנות אלי אם אתם צריכים ייעוץ בתחום הזה ולעוד טיפים שעובדים (תרתי משמע).


חגית

264 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page