top of page
10.png

בואו להיות הראשונים לקרוא את הפוסטים ולקבל עדכונים נוספים  מהעולם העסק ועולם העבודה

  • hagiteylon

אז איך עובדים עם ילדים מהבית?


הימים ימי קורונה ולמידה מרחוק. המרמרת של ההורים חוצה גבולות. נכון זה לא פשוט. זה גם לא פשוט שהם לא לומדים. אין שגרה ואין כלום. מצד שני יש כמה דברים שלמדתי במהלך התקופה הזו ואני חושבת שהם יכולים לעזור.

אז זה מה שאני גיליתי:

  1. קודם כל, קמים בין 7-8, כולם גם הגדולים וגם הקטנים מתארגנים ומתלבשים.

  2. יושבים ועושים לו"ז. יחד עם הילדים. הלו"ז הזה הוא לא כלל ברזל, הוא גמיש ובהחלט יכול להשתנות אבל הוא נותן מסגרת כללית על מה הולך להיות היום.

  3. חלוקת יום העבודה: אפשר לחלק את יום העבודה לחצי חצי בין ההורים (משמרת בוקר וערב) או לפי שעות. אבל חשוב שהוא יהיה שווה ומשתנה בהתאם ליום העבודה של כל אחד מההורים. גם אם אתם עצמאיים ואין לכם המון עבודה חשוב מאוד שתעבדו כל יום כמה שעות. תמיד יהיה מה לעשות. לשפץ את האתר, את הדף העיסקי, לעשות שיחות "מה נשמע?" ללקוחות ועוד.

  4. את המסכים תשמרו לשעות המאוחרות יותר ולא לבוקר. בבוקר יש לילדים סבלנות והם יכולים לעיתים גם להעסיק את עצמם. כמו כן, שעות המסך יכולות להיות השעות בהם אתם צריכים שקט, לדוגמא לשיחות טלפון של עבודה. השתמשו בהם בחוכמה :)

  5. הגבילו את שעות המסך האלה. אחרת תגלו שהילדים שלכם הופכים לנוזל עייף ועצבני.

  6. שנו גם אתם את שעות העבודה שלכם. קומו מוקדם יותר אם יש צורך והמשיכו לעבוד גם בלילה. נדרשת גמישות מאיתנו לאור המצב וזה זמן להרגיל את המוח שלנו לעובדה שאפשר לעבוד גם בשעות אחרות ממה שהוא רגיל.

  7. אכלו ביחד את הארוחות. כך יהיו לכם הפסקות יחד עם הילדים וגם זמן שאתם מבלים איתם.

  8. למדו את הילדים שלכם לשחק גם לבד. "משחק חופשי" קוראים לזה אצלנו. הגדירו שעכשיו אמא ואבא עובדים והם מעסיקים את עצמם לבד. אם יש לכם ילדים בגיל בית הספר הם בהחלט יכולים לקחת לחלק מהזמן הזה אחריות על הקטנים. ואם צריך, אז אני בעד גם להציע תשלום סמלי (5 שקלים לשעה) תמורת ה"עבודה" הזו.

  9. עבדו גם אתם עם לו"ז משימות ותיעדוף. ככה לא תפספסו משימות ותעשו קודם כל את מה שמצריך מענה מיידי.

  10. צאו החוצה לפעילות גופנית. זה חשוב מאוד למוח וגם לבריאות הנפשית שלכם.

  11. נסו לעבוד ממקום עם שולחן. בתחילת התקופה, עבדתי מחדר השינה על המיטה וגיליתי שזה גם גומר לי על הגב וגם שאני יותר יעילה ליד השולחן.

ויאללה שייגמר כבר,

חגית


160 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page